...

Har ju hört det dära sjuka, om att pepparkaks gubbar och pepparkakor ska bli eller är förbjudet, åtminstonde i den skolan i Laxå! Vilket är sjukt, jag ser det inte som rasistiskt?  De är väl samma som om andra människor skulle klä sig i ljusa kläder / typ som lucia klänning.. och sen ska vi svenskar säga att dom är rasister? för att dom har vita kläder på sig, eller har jag inte rätt? ..;o
 
I alla fall, jag frågade lärarna på min dotters dagis om det är förbjudet där? eftersom vi redaan köpt en pepparkaks klänning till henne ( eftersom förra året var hon så fin i en jultomte klänning ) .. Men fröknarna skrattade och sa att det inte är förbjudet där, att det hela är så löjligt och att det är en enkel & svensk tradition och att de varit så i alla år, varför skulle det vara rasistikt? Så där får man i alla fall vara och se ut hur man än vill! ;) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0