barn som är missnöjda med sig själva.

Hallå i kiosken här.  Idag vaknade jag rätt så sent as usually, men i alla fall ... Gick upp, gjorde ur goda mackor, sedan satte jag mig o tittade på tv. Det avsnittet på kanal 4 handlade om små pojkar som vill bli flickor. Deras första mening var varför föddes jag som en pojke? istället för hur kom jag till? .. Så dom blir kanske några år till, sedan börjar de istället använda klänningar, sparar håret, och pratar som små flickor istället för små pojkar. Man fick följa dom tills de var typ 8 år? Sedan .. innan de kommer in i puberteten, så måste dom operera bort deras penis och sedan äta tabletter som gör att de får kvinlig pubertet, att de får bröst, hår på andra ställen än i ansiktet, och aa allt det. Men jag förstår inte... exempel hade Leszek sagt till mig någon dag : jag föddes som en flicka, men var inte nöjd med mig själv så opererade in en penis och gjorde om mig till en kille " jag hade nästan blivit lite äcklad. Liksom tanken blir ; jag har haft sex med en tjej?? " ändå, för att han föddes som en flicka. Okej, detta är inte sant, det var bara ETT exempel. Så tro inte att han föddes som en flicka nu hihi ;). Men okej, jag förstår att folk kan vara missnöjda med sig själva, men varför bry sig om det när man e liten för? liksom hur kan ens första mening lyda så? uh, tycker synd om dom. De har någon könsroll sjukdom, som växer bort så småningom, tänk så blir dom kvinnor, sedan efter ett par år kommer dom och säger mamma, jag vill bli en pojke igen. Gud vad allt kommer att kosta osvosv. Men är man missnöjd med sig själv, så kan ju en del vilja göra något åt saken, så är det ju. Men jag hade försökt att pratat med mitt barn innan o se om det verkligen är det mitt barn vill liksom. Sen göra det som är bäst för my baby.  Aja, det finns människor till allt, men alla har nog någon gång vart lite missnöjda med sig själva, men sedan när man lär sig leva med sig själv, blir det underbart!



Sedan gick jag en lång och skön promenad runt vivalla, gick i min egna lilla värld, tänkte på allt o ingenting. Riktigt skönt var det, snabbt tog de eftersom jag gick runt o tänkte , tänkte o tänkte på allt , tänkte dock inte på att jag var ute o gick hihi.
Sedan tittade jag på  The Sisterhood of the Traveling Pants. Såg att dom tydligen gjort en tvåa också? ska se om den är någonting bra hihi. Puss sålänge.


Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

Godkväll sötnos <3

2011-01-23 @ 21:21:38
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0