...

hej.. jag tänkte skriva att julen har varit fantastiskt, men då skulle jag ljuga. Min farmor gick bort igår, annan dag jul. Innan det var julen så perfekt den kunde, men när jag fick veta att hon gått bort, rasade allt samman. Jag stod ganska nära henne och jag såg hur stolt hon var över min dotter och min familj, hur mycket hon älskade oss. Men vi kommer alltid att älska henne. Jag har tänkt på henne och samtalet jag fick hela kvällen igår / natten + idag. Det kommer nog inte gå över någonsin, inte varit på topp. Men det är bara att försöka, för våran dotter skull, hon ska ju inte behöva lida. Men hon ska få veta om några år när hon förstår att hon hade världens bästa g-farmor. Det jobbigaste när man kom hem idag, var att halva vardagsrummet låg det fullt med grejer som vanessa och vi fått av min farmor ( nessas g-farmor). Det är så jobbigt och se på grejerna ( eller kläderna nessa hade på sig ) eftersom att de är ifrån henne som hon fick på Julafton. Jag är så glad att vi firade jul med henne, men jag är så besviken på mig själv för en grej... den 25, juldagen så ringde pappa och frågade ifall vi ville komma och äta lite mer julmat med farmor och några av släkten, men vi kunde inte... för vi hade annat och göra, och de skulle bli så sent.. och vi hade ju ändå vart där och spenderat julafton med dom så vi hade andra planer.... Sen igår, den 26 december 2011, annan dag jul, klockan 21.59 ca, ringde pappa mig och berättade att farmor hade somnat in, hon hade Leukemi och andra sjukdomar. Men det hade hållt sig i flera år, men hennes kropp orkade inte mer. Jag bröt ihop, la mig på golvet och visste varken ut eller in. Den rösten jag hörde av pappa har jag aldrig i mitt liv hört, + att jag hörde att han grät i telefonen... han har svårt och visa känslor egentligen, men han hörde hur mycket jag grät. Jag har också svårt och visa känslor egentligen, men detta kunde jag inte hålla in. På det sistone har man kommit varann närmre. Det var farmor som höll ihop släkten. Vi kommer alltid att älska dig, och vi tänker på dig varje dag! R.I.P farmor, 26/12-11!♥♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Dina

vad fint skrivet <3

klart farmor är stolt över dig gumman<3

kramar till dig och din familj<3

2011-12-28 @ 11:48:59
URL: http://jockesfliicka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0