svar från frågestunden!

Tar och svarar på frågorna nu, hade inget annat för mig så tänkte ta mig tid och besvara frågorna =)) .. tack för er som lagt tid till att ställa frågor. och till en viss person, jo om man ej känner ex mig, så kan de vara bra att skriva någon fråga? vad är de för vits att skriva nån fråga om man redan känner personen?'

Har fått mycket frågor om jag kan berätta om mig själv, men här längst upp skrev jag den frågan, har fått många mer liknande frågor, och de tog jag inte upp, för vem orkar läsa om och om igen? =))

Berätta om dig.
okej .. hur ska jag börja!
Jag heter Elin, men kallas för Elly ( gjort det sedan jag var ett litet barn ) .. Jag fyller 19 år den 18 december! Jag går mitt tredje år i barn & fritidsprogrammet. Misskötte mig i högstadiet, annars kunde jag tagit studenten i år. Jag har två små syskon på 12 och 9 år, och en väldigt stor släkt ( speciellt på pappas sida ).. Jag har mycket vänner, men de jag umgås mest med är somsagt mina bästa vänner, elle hur man säger. & jag älskar min familj&vänner.



Hur lång är du?
jag har inte mätt mig på ett tag, men jag är väl omkring 170-172 cm.

Gjorde det ont när du percade ( stavning? ) dig i läppen?
Jag var 13 år när jag piercade mig i läppen, och jag trodde att de skulle göra sjukt ont, men de gjorde inte alls ont =))

Vad är de bästa du vet?
de bästa jag vet? hmms.. ja du de var svårt .. att lyssna på musik, umgåss med kompisarna och att resa mycket.

vad skulle du inte kunna leva utan?
Min familj!

Vad ska du göra efter studenten?
typ först ta något jobb och jobba i några månader typ elle nå, om de finns? sen försöka resa lite, och sedan plugga vidare som förskollärare, hellst i någon annan stad.

händer på jul och nyår?:)
Jag ska fira jul med min släkt på pappas sida hos min ena farbror i latorp.. och sedan på nyår blir de nog lite festande med några kompisar ( inga direkta planer, men vill hellst bort från örebro ) ..

Vad drömmer du om ?
Ja du, att resa till andra länder och se hur deras kultur och allt såndära.

varför sminkar du sig så mkt?
Så mycket kan jag inte påstå att jag gör ;b ?

Hur ser en vanlig dag ut för dig?
Vakna, skola, äta, kompisar och sist men inte minst sova :)

har du fobi för något, isåfall vad?
nej inte vad jag kan komma på nu iaf.

hur sminkar du dig?
hmms ... jomen.. Oftast har jag brunkräm, ögonskugga, kajal( vitt ibland och ibland svart ) , rouge och sist men inte minst mascara =)) .. Ibland skippar jag brunkrämen!

Skulle du kunna lägga upp en video på när du sminkar dig?
Hmm, jag har ingen aning ? =)) .. kanske kommer upp senare, ni kan ju få kolla min blogg lite då&då och sedan så ser ni om de kommer upp någon ^^


beskriv dig själv med 3 ord?
Omtänktsam, snäll och väldigt humoristik :)


Har du någon/några tvångstankar, och i så fall vad?
Ja du, de kan jag ha ibland ;b .. var värre förut .. men iaf .. jag minns en gång då jag var i sthlm hos mie, och sedan så var alla i vardagsrummet, och när den sista kom in så sa jag : stäng dörren " ( alltså till köket ) och om den personen inte gjorde de så fick jag gå fram och stängde den, för jag fcik en slags tvångst om att den dörren ska vara stängd! jag kan få flera tvångst, men inte sådär allvarligt, bara riktigt barnsligt ;b .. men ibland, ibland inte. Men de var ett exempel iaf ^^


vad är det första du kollar på när du ser en kille?
Alltså, folk säger att de inte kollar efter utsidan, men bullshit säger jag.. För egentligen, först när man ser en kille så tänker man ju på utsidan, men sen när man lär känna den så är det ju insidan som räknas elle har jag fel?
man kan väl säga såhär, att jag tänker mest på insidan men lite på utsidan också.



DU ÄLSKAR MIG!!! right?
Jamen de vet du att jag alltid gör Nattha =)) <3

Var de rätt att erik grönwall vann idol 2009?
riktigt rätt, sen första gången jag såg han visste jag att han skulle komma långt, och sen när de var kanske 10 st kvar, så sa jag ; han kommer vinna " .. och jag la upp alla i ordning som skulle åka ut, vissa åkte ut när jag trodde de, och vissa blev lite anorlunda. Men det var verkligen rätt att Erik vann idol, han var så otroligt bra på att sjunga, sin utstrålning, han var fin och ja allt dedära! =)) så jag hoppades verkligen på de, och de gjorde han så =))


kommer våran vänskap att hålla . Det hoppas jag för alltid<3
sånhär fråga har du redan ställt, men visst kommer det de lejla. <3


vad tycker du om andra avenyn hitills ?
det är ju inget jag direkt följer, men har jag tråkigt en söndags kväll, så visst tittar jag på det då! ;b ( reprisen )

har du någon fobi?
inte vad jag kan komma på iaf =))


vilken är din favorit klädaffär ? :)
hmm, jag tycker gina tricot ( där har dom jätte bra och fina kläder för ett bra pris ) sedan finns de ju alltid Bik bok som börjar få tillbaka de fina kläderna de hade i början när de affärerna kom, och sedan finns de alltid smått&gått jag kan gå till när de behövs! =))


är det kul med blogga?
Ja de är lite småkul faktiskt :) elle jag tycker det är jätte kul, att ha många besökare, och sedan ere kul när nån tar sig tid att kommentera, och sen att ha en sida där man kan uttrycka sina känslor, skriva om sig själv & sin vardag! kanske mode t.o.m ..

Hej jag tycker att du har en bra blogg.
Varför började du att blogga?
Det var när jag gick i ettan, år 2007! En kompis sa att hon bloggade & att de var kul, så hon hjälpte mig lite att komma igång, och sen började jag tycka att de var kul =)) .. och sen började jag kunna lite mer&mer..


vad ska du göra när du fyller år?
Först ska jag vakna upp hos mammi ;) sedan med henne till sjukan tror jag.. iaf, sedan hem och då hoppas jag att släkten kommer samma dag? och sedan lite senare ska jag ut på krogen med några vänner! =) <3 men får inte bli för mycket eftersom tidigt på lördag ska jag på julbord med farmor och Ricard hos gammelmormor.


Hur gammal är du?
Jag blir 19 år den 18 december! =))


Tycker du att det är kul att blogga?
Ja det är de.


Kommentarer
Postat av: v

Svar

akkej, lagt till dig nu med!:)

vad gör duda?

2009-12-14 @ 21:59:48
URL: http://viviannshuile.blogg.se/
Postat av: daniella

Jag vill så gärna också resa och se andras kulturer. Det skulle vara spännande .



Hur kan man säga att du sminkar dig mycket ? Du sminkar dig lagom och jätte fint gumman , de ska du veta .



Alla säger ju så: Kolla på insidan. Ja de är verkligen jääätte viktigt. Men utsidan är också viktig? Vem vill ha en fuling ? Nejmen, haha.

2009-12-19 @ 16:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0