12 åring påkörd av buss.

Vid kvart i åtta i morse skulle en 12-årig pojke springa i fatt bussen vid busshållplatsen vid Trollbärsgatan, nära Wallerska skolan i Hjärsta. Precis när han var framme halkade han och fick in fötterna under bussen som körde över honom.

12-åringen fördes till USÖ i ambulans.
- Poliser har varit på sjukhuset och pratat med honom. Han fördes till röntgen då, för att man skulle se hur det gått med foten, säger Anders Wallin, vakthavande befäl vid Örebropolisen.

Finns det någon misstanke om brott?
-
Nej, ingen är misstänkt för brott i nuläget, men vi kommer givetvis att göra en utredning, säger Anders Wallin.

Det var en stadsbuss som körde över pojkens fötter.

Jag satt i den bussen !! Alltså den jävla busschauffören , när olyckan hände så stod han bara där och glodde, som om inget hände, han liksom inte brydde sig? han ringde inte ens ambulansen, så vi ungdomar fick ringa ambulanser, så de kom två ambulanser och 1 polisbil..  busschauffören sa åt oss att han ej kan åka till skolan, att han måste snacka med polisen, så vi fick ta en annan buss, så jag kom 40´minuter försent till skolan, men de gör ju inge ;] .. För jag bad en att säga åt min lärare vart ja var, så hon visste redan att det hänt en sak, så vi snackade typ om de när jag kom  till lektionen! Haha! Men vilken jävla idiot han var.

Pussadjööö / Elly <3


Kommentarer
Postat av: Din brorsa

Stackarn =/ jag ramla me cykeln och hamna med huvudet framför däcken på en buss en gång. Den fortsatte köra!! =O asläskit.

2008-12-03 @ 21:48:28
URL: http://eojqo.qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0