Åland 29/12-08

hej, kom hem igår från åland,... Fan man känner ju sig mer hemma där än här i örebro, så ja saknar åland som in i helvete, men nu ska jag berätta lite vad som hände där :) både bra och dåligt. <3 Men ska kanske till åland med ett par kompisar i slutet av jan/början av feb. <3

Vi åkte buss kl 12.10 från örebro till sthlm, vi hade de väl mysigt, men vi somnade i bussen, för man blir verkligen trött i en sån där buss!  Sen när vi kom fram skulle ci typ checka in eller fan de nu heter, vi skulle iaf visa biljetterna och få ut hyttnummrerna etc.. Sen fick vi vänta i typ en timme eller mer, tills man fick gå på båten, och när man väl kom in i båten fick man vänta ytterligare typ halvtimme-timme tills man fick gå till sina hytter och fixa i ordning =) ..
Sen när man fick gå till sina hytter, så fixade vi ordning lite och då var det bara att vänta tills själa taxfree öppnade, så att man kunde köpa cigg&sprit! Men innan dom öppnade så gick jag till baren och köpte sprit, han fråga bara om ja var 18 år, och jag är ju de så ja sa ja, då fick jag, behövde inte ens visa legg, häärligt=) .. Vi kollade runt lite grann i båpten tills affärn öppnade, sen köpte jag en limpa cigg, och de andra köpte sprit som ja och elin skulle ha.
Sen gick vi till hytten och fixade våra flaskor, och hällde i spriten i flaskorna.. och gick ut och rooade oss, fett kul , iaf ibland..
Jag drack ungefär 10 smirnoffice om inte mer,  smakade bara lite doodley(hur de nu heter ) och sprit från baren,. Sen så dansade vi lite grann, och vi sjöng väldigt högt, högre en dom som egentligen skulle sjunga =) var typ en sån där karoke för vuxna så man såg texten, därför sjöng vi. Sedan så hade en jävla kärring snott peters plånbok, och vi hade vittnen på de. Så jag,karlsson,linda,peter och elin sprang efter henne och skällde ut henne, karlsson hämtade vakterna, och vi stannade hennes hiss tills vakterna kom, hon vägrade visa sin plånbok för oss, och hon vägrade visa något i hytten för vakterna, så vakterna pratade om att släppa henne i åland, men jag vetej om de gjorde det för jag såg henne inte dan efter, men hoppas att dom gjorde de, jävla tjuv.
Men vi hade nog kul endå, vad kan man säga att vi gjorde? vi gjorde ju jävligt mycket..
Jo vi fick massa nya vänner, som vi snacka med, skit många ville dansa men jag ville inte :D .. Och sen den 30 på morgonen kom det en gubbe på 60+ som fråga om vi skulle dansa, och var ju nyckter, så nejtack ;D
men vi somnade runt 8 och blev väckta kl 12 ;p

haha, men saknar i alla fall åland, nu fick ni veta LITE saker som hände, minns inte allt, och orkar inte skriva ner allt, men en väldigt rolig kväll=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0